Friday, October 29, 2010

Bagaimana Sistem Affiliate MPC Dijalankan

Berikut dinyatakan bagaimana sistem affiliate ini dijalankan di web http://www.hebat2u.com/affiliate.html setelah ramai juga para agen bertanya kepada saya. 

1. Membuat promosi sama ada di blog, email, website dan sebagainya. Contoh, anda mengiklankan web affliate di blog. Letakkan banner berserta links affliate yang diberikan. Contoh agen yang akan saya berikan di sini ialah username 'admin'. atau url affliatenya seperti http://www.hebat2u.com/index.php?ref=admin.
2. Halaman seterusnya akan dipaparkan iaitu ke agen admin. Pelanggan akan dibawakan ke agen affiliate admin.

Mereka akan membaca surat jualan dan setelah berminat akan membuat tempahan pembelian dan mengisi borang tempahan. Sebelum itu, mereka akan klik butang ' beli sekarang '.


3. Halaman seteruskan ialah pelanggan tadi akan mengisi borang tempahan setelah membuat bayaran.

Pada masa ini links agen affiliate admin telah hilang dan hanya dipaparkan ( contoh :  http://www.hebat2u.com/tempahan.htm , tetapi sistem telahpun dapat mengesan pelanggan yang ditaja oleh agen tadi ( admin ). Jangan risau, sistem akan dapat mengetahui pembeli melalui links anda.

Contoh bagaimana pelanggan mengisi bukti bayaran melalui agen admin.
4.  Borang yang telah diisikan ini akan dihantar ke email kami. Pada masa ini, kami akan mengetahui segala maklumat yang dicatatkan melalui borang bayaran tadi. Segala nama, alamat, no. telefon, masa dan tarikh bayaran dibuat, agen yang menaja ( menjual produk ) juga dapat dikesan.

5. Agen yang menaja/menjual produk MPC tadi boleh melihat senarai pelanggan yang membeli produk melalui website affiliatenya. Caranya dengan login sistem affliate.
6. Perhatikan segala maklumat pembeli akan dapat diperoleh melalui sistem affliate agen.



7. Maklumat yang sama ini akan diperoleh oleh kami. Sebanyak RM15 akan dikreditkan ke akaun anda untuk seunit MPC yang dijual. Jika 5 unit terjual sehari, anda akan dibayar RM75.00. Bayangkan jika anda dapat menaja/menjual 100 unit sebulan pendapatan anda ialah sebanyak RM1,500.






0 comments:

Post a Comment